Dostępność: Dostępny
Czas wysyłki: 3 dni
Koszt wysyłki: od 17,00 zł
Kod producenta: HP
Do polskiego czytelnika
Terapia prowokatywna i coaching prowokatywny są obecne w Polsce od lat już kilkunastu. Niektórzy polscy terapeuci już wcześniej słyszeli, a może nawet widzieli, sesje terapii prowokatywnej, jednak w szerszej świadomości Polaków metoda prowokatywna zaczęła się pojawiać dopiero w roku 2004, gdy po raz pierwszy przyjechał do Polski, na moje zaproszenie, Frank Farrelly – genialny twórca tej metody.
Od tego momentu wiele się wydarzyło. Przez polskie środowiska psychologiczne, terapeutyczne, coachingowe i rozwojowe przeszła burza bardzo różnych opinii. Niektórzy jej zupełnie nie zauważyli, niektórzy się zachwycili metodą, inni odsądzili ją od czci i wiary, jak np. członkinie komisji etyki któregoś stowarzyszenia przychoterapii psychoanalitycznej po przeczytaniu wywiadu Doroty Frontczak w Wysokich Obcasach w październiku 2006 pod tytułem „Skopać pacjenta”. A może po przeczytaniu tylko tytułu tego wywiadu. Już przeczytanie wyróżnionego fragmentu bardziej zaciekawia niż bulwersuje:
„Gdy klientka przyszła na pierwszą sesję, lał deszcz. Zapytałem ją, czy czuje się jak szmata. Przytaknęła. Więc wytarłem buty w jej sukienkę. Na drugiej sesji lekko ją kopnąłem. Na trzeciej mi oddała.”
Fragment ten doskonale ilustruje istotę podejścia prowokatywnego: odgrywanie „adwokata diabła”. W tej książce, drogi czytelniku, znajdziesz wiele przykładów takiego właśnie działania w wykonaniu „terapeuty od niemożliwych przypadków”.
Namawiam na kilkakrotne przeczytanie tej książki. Jeden raz z perspektywy zaciekawionego laika, drugi: z pozycji terapeuty lub coacha, który chce najskuteczniej pomagać swoim klientom, trzeci raz: z perspektywy klienta, który próbował już niemal wszystkiego. Jeżeli nadal jest to dla ciebie, czytelniku, temat bulwersujący, to chyba dobrze. Odkrycia, nowe drogi, wynalazki, inny świat – są tam, gdzie większość boi się wejść, nieliczni rzucają się na łeb, a inni wchodzą powoli, z ciekawością i zachwytem poszerzając to, co dotychczas uznawali za możliwe.
Nie namawiam nikogo na porzucenie dotychczas stosownych metod i przejście na „prowokatywizm”. Namawiam zamiast tego na uzupełnienie własnej „skrzynki z narzędziami” o „narzędzia” prowokatywne, trzymane tam na momenty, gdy uznasz je za użyteczne: z konkretnym klientem, w konkretnym momencie i w konkretnej sprawie. Oraz jako ostatnią deskę ratunku przy „klientach, na których nic nie działa”.
Wśród tych ostatnich łatwo spotkać „klientów-kolekcjonerów”, wieszających nad kominkiem kolejne głowy terapeutów i coachów, którzy im „nie pomogli”. Tych cenimy najbardziej. To oni stawiają nam największe wyzwania, i to dzięki nim rozwijamy w sobie uważność, kreatywność, dzięki nim zdobywamy nowe narzędzia, metody i sposoby. Dzięki nim rozwijamy się i jako profesjonaliści i jako ludzie.
Do czego serdecznie zapraszam wraz z Jørgenem Rasmussenem!
Tomasz Kowalik
Coach Master Trainer , ICI
Trener Coachingu Prowokatywnego
Wrocław, październik 2020
#hipnozaprowokatywna
#terapiaprowokatywna
Odpowiedzi na pytanie „Co Cię zainteresowało w "Hipnozie prowokatywnej"?” Sposób opowiadanych historii. Siła narzędzia, nieodgadnione możliwości ludzkiego umysłu, ciekawość tematu, nowa ścieżka komunikacji w obszarze mi nieznanym. Twoje odcinki i zainteresowanie tematem hipnozy i prowokatywności, której miałam okazję uczyć się od Marka Rożalskego. Skuteczność. Prowo. Fajny lekki sposób prowadzenia. Podejście do problemu. Zaintrygowała mnie. Jestem fanką Maszyny Tęcz i chętnie poczytam kolejne „przygody”.
Tylko zarejestrowani klienci mogą pisać recenzje do produktów. Jeżeli posiadasz konto w naszym sklepie zaloguj się na nie, jeżeli nie załóż bezpłatne konto i napisz recenzję.
Klient: Ma...A , data zakupu 26-02-2025 22:18
Klient: Pa...ka, data zakupu 03-02-2025 21:27
Klient: An...ka, data zakupu 30-01-2025 22:15
Klient: Ar...ro, data zakupu 23-08-2024 21:13
Klient: Sy...ak, data zakupu 30-07-2024 12:26
Klient: Ma...ka, data zakupu 16-06-2024 13:11
Klient: Ma...i , data zakupu 13-05-2024 20:18
Klient: Ma...ki, data zakupu 18-03-2024 19:11
Klient: Pi...cz, data zakupu 14-03-2024 14:23
Klient: Pr...al, data zakupu 06-01-2024 18:42
Klient: Fi...ch, data zakupu 11-08-2023 17:29
Klient: Pa...ak, data zakupu 05-05-2023 16:10
Klient: Ma...k , data zakupu 26-04-2023 13:41
Klient: Ta...ub, data zakupu 15-02-2023 14:12
Klient: Ka...ka, data zakupu 15-02-2023 01:36
Klient: Al...ła, data zakupu 27-01-2023 10:42
Klient: Ar...ra, data zakupu 12-01-2023 10:57
Klient: Ma...ka, data zakupu 26-12-2022 11:39
Klient: Ew...ka, data zakupu 01-09-2022 13:41
Klient: Ma...ka, data zakupu 24-06-2022 16:30
Klient: Je...ik, data zakupu 31-05-2022 10:06
Klient: Ba...ki, data zakupu 16-02-2022 15:08
Klient: Ma...na, data zakupu 03-02-2022 10:12
Klient: Sy...ak, data zakupu 17-01-2022 10:59
Klient: Ja...yk, data zakupu 01-10-2021 16:16
Klient: Ag...ka, data zakupu 31-05-2021 19:13
Klient: An...ka, data zakupu 27-05-2021 14:28
Klient: Jo...cz, data zakupu 21-04-2021 10:52
Klient: Ag...ka, data zakupu 20-04-2021 09:23
Klient: Ma...ek, data zakupu 05-03-2021 09:07
Klient: Ag...cz, data zakupu 11-01-2021 14:43
Klient: Ma...yk, data zakupu 22-12-2020 21:45
Klient: An...ka, data zakupu 20-12-2020 16:06
Klient: An...ka, data zakupu 19-12-2020 11:09
Klient: Ew...ks, data zakupu 09-12-2020 12:05
Klient: Pa...eś, data zakupu 02-12-2020 18:20
Klient: Ag...ka, data zakupu 27-11-2020 17:07
Klient: El...ka, data zakupu 26-11-2020 20:32
Klient: Gr...ka, data zakupu 26-11-2020 09:42
Klient: El...ka, data zakupu 25-11-2020 17:27
Klient: Ju...ka, data zakupu 25-11-2020 15:26
Klient: Ag...or, data zakupu 25-11-2020 08:00
Klient: Ag...ek, data zakupu 22-11-2020 21:23
Klient: Ka...en, data zakupu 22-11-2020 09:15
Klient: Ew...ód, data zakupu 20-11-2020 22:54
Klient: Ig...ki, data zakupu 20-11-2020 18:17
Klient: Ma...er, data zakupu 19-11-2020 21:14
Klient: Zb...ła, data zakupu 19-11-2020 16:56
Klient: Mi...ki, data zakupu 19-11-2020 13:21
Klient: Iz...ny, data zakupu 19-11-2020 12:18
Klient: To...ny, data zakupu 19-11-2020 10:22
Klient: Mi...ki, data zakupu 18-11-2020 22:30
Klient: Do...ka, data zakupu 18-11-2020 13:54
Klient: Le...ko, data zakupu 18-11-2020 03:23
Klient: Kr...ki, data zakupu 17-11-2020 22:30
Klient: Jo...rf, data zakupu 17-11-2020 20:51
Klient: Ma...ka, data zakupu 17-11-2020 14:16
Klient: Jo...ek, data zakupu 17-11-2020 11:52
Klient: Kr...ki, data zakupu 17-11-2020 10:55
Klient: Pr...ki, data zakupu 17-11-2020 09:16
Klient: Lu...ka, data zakupu 16-11-2020 19:34
Klient: Jo...in, data zakupu 16-11-2020 18:53
Klient: Ma...la, data zakupu 16-11-2020 18:52
Klient: Al...ak, data zakupu 16-11-2020 17:43
Klient: Jo...dt, data zakupu 16-11-2020 14:50
Klient: Lu...ak, data zakupu 16-11-2020 14:25
Klient: Lu...ke, data zakupu 16-11-2020 14:10